Dellschau a creat cel puțin 13 caiete mari, legate manual. Unele surse menționează 12. El a lucrat în primul rând la aceste reviste după pensionarea sa în 1899 până în jurul anului 1922.
Există mii de desene complicate și picturi în acuarelă ale unor mașini zburătoare imaginative pe care le-a numit „Aeros”. Aceste modele seamănă adesea cu un amestec de concepte de aviație timpurii cu elemente fantastice, uneori descrise ca „cum ar fi steampunk”.
Colaje care încorporează tăieturi din ziare („înflorire de presă”) legate de progresele și dezastrele aeronautice contemporane.
Text scris de mână, adesea ilizibil sau aparent codificat, care însoțește ilustrațiile.
Sonora Aero Club: O temă centrală în jurnalele sale este presupusa sa apartenență la un grup secret numit Sonora Aero Club, care se presupune că s-a întâlnit în Sonora, California, la mijlocul secolului al XIX-lea. Potrivit Dellschau, acest club a fost dedicat proiectării și construirii aeronavelor navigabile folosind un combustibil antigravitațional numit „NB Gas”. El s-a identificat ca desenator al acestui club.
Scrierile lui Dellschau fac, de asemenea, aluzie la o organizație mai mare, și mai secretă, cunoscută sub numele de NYMZA, din care se presupune că era o filială Sonora Aero Club. Existența atât a Sonora Aero Club, cât și a NYMZA nu a fost niciodată susținută de dovezi externe.
Istoricii de artă și cercetătorii consideră, în general, jurnalele lui Dellschau ca fiind produsul imaginației sale vie, o lume privată documentată în detaliu. Unii speculează că Sonora Aero Club a fost o creație fictivă, similară cu lumile imaginare elaborate create de alți artiști din afară.
Jurnalele lui Dellschau au fost descoperite la zeci de ani după moartea sa în anii 1960, aruncate după un incendiu în casă. Stilul lor artistic unic și conținutul enigmatic au condus de atunci la recunoașterea lui ca o figură semnificativă în arta outsider și arta vizionară.
Jurnalele oferă o privire fascinantă în mintea unui individ captivat de vârsta timpurie a aviației, îmbinând desene cu aspect tehnic cu narațiuni imaginative și adesea criptice. Ele sunt considerate o mărturie a optimismului și a minunei din jurul noilor tehnologii la începutul secolului al XX-lea.
Charles Dellschau (1830-1923) was a Prussian-American visionary artist who gained posthumous recognition for his extensive journals filled with drawings, watercolors, and collages of fantastical airships and airplanes.
Dellschau created at least 13 large, hand-bound notebooks. Some sources mention 12. He primarily worked on these journals after his retirement in 1899 until around 1922.
There are thousands of intricate drawings and watercolour paintings of imaginative flying machines he called „Aeros.” These designs often resemble a blend of early aviation concepts with fantastical elements, sometimes described as „steampunk-like.”
Collages incorporating newspaper clippings („press blooms”) related to contemporary aeronautical advancements and disasters.
Handwritten text, often illegible or seemingly coded, accompanying the illustrations.
The Sonora Aero Club:A central theme in his journals is his purported membership in a secret group called the Sonora Aero Club, which supposedly met in Sonora, California, in the mid-19th century. According to Dellschau, this club was dedicated to designing and building navigable aircraft using an anti-gravity fuel called „NB Gas.” He identified himself as the draftsman for this club.
Dellschau’s writings also allude to a larger, even more secret organization known as NYMZA, of which the Sonora Aero Club was supposedly a branch. The existence of both the Sonora Aero Club and NYMZA has never been substantiated by external evidence.
Art historians and researchers generally consider Dellschau’s journals to be the product of his vivid imagination, a private world documented in great detail. Some speculate that the Sonora Aero Club was a fictional creation, similar to the elaborate imaginary worlds created by other outsider artists.
Dellschau’s journals were discovered decades after his death in the 1960s, discarded after a house fire. Their unique artistic style and enigmatic content have since led to his recognition as a significant figure in outsider art and visionary art.
The journals offer a fascinating glimpse into the mind of an individual captivated by the early age of aviation, blending technical-looking drawings with imaginative and often cryptic narratives. They are considered a testament to the optimism and wonder surrounding new technologies at the turn of the 20th century.
Descoperă mai multe la SigmaKron
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.